ارتباط دادن میان 3 موضوع بی ربط

ارتباط بین ۳ موضوع بی ربط؛ قسمت سوم بدنسازی ذهنی

 

قسمت سوم بدنسازی ذهنی: ارتباط بین ۳ موضوع بی ربط

ارتباط بین ۳ موضوع بی ربط سومین گام از بدنسازی ذهنی است که در این مقاله معرفی کنیم. این تمرین کمک می کند تا مغزمان ورزیده تر شود؛ لذا در هنگامی که به آن نیاز داریم بهتر عمل می کند. در این تمرین قرار است که میان سه موضوع بی ربط، ارتباط برقرار کنیم. 

برای این کار لازم است در ابتدا سه موضوع کاملاً بی ربط را به صورت تصادفی انتخاب کنیم. سپس به مدت ۳ دقیقه درباره آنها صحبت کنیم. در خلال این صحبت بایستی میان این ۳ موضوع بی ربط، ارتباط برقرار کنیم.

در این تمرین نیازی نیست مانند تمرین تندگویی سرعت کلام خود را بالا ببریم؛ کافیست با همان سرعت معمولی صحبت کنیم. همچنین مهم نیست که این صحبت، صحبتی منطقی یا داستانی طنزآلود باشد؛ تنها کافیست میان این موضوعات ارتباط برقرار کنیم.

صرف این که ما تلاش می کنیم تا بین این موضوعات بی ربط ارتباط برقرار کنیم و مغزمان را در یک چالش قرار دهیم، هوش کلامی مان تقویت خواهد شد.

 

اقدامک:

در قالب یک صحبت ۳ دقیقه ای میان سه موضوع کانگورو، قطار و خودکار ارتباط برقرار کنید.

 

یکی از دام هایی که افراد غیر موفق اسیر آن می شوند اینست که نکات کوچک و تمرینات ساده را دست کم می گیرند. شاید در نگاه اول تمرینات هوش کلامی و همچنین بدنسازی ذهنی ساده و پیش پا افتاده باشند اما همین تمرینات ساده باعث تغییر در مسیرهای عصبی ما شده و هوش کلامی ما را ارتقا می دهند. پس لطفاً این تمرینات ساده را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید.

ارتباط موضوعات بی ربط

 

برای مطالعه قسمت های قبلی از سری مقاله های «بدنسازی ذهنی» روی لینک های زیر کلیک کنید: 

 

قسمت اول بدنسازی ذهنی: تندگویی

 

قسمت دوم بدنسازی ذهنی: یافتن شباهت میان دو شیء بی ربط

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.