جملات زیبا برای احوالپرسی

لیست جملات زیبا برای احوالپرسی

شاید با خودتان فکر کنید که لیست جملات زیبا برای احوالپرسی یک موضوع پیش پا افتاده باشد اما آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که بعد از سلام و احوالپرسی، ندانید چه بگویید و چطور گفتگو را ادامه دهید؟

یکی از آزاردهنده‌ترین حالات، زمانی است که با کسی سلام و احوالپرسی می‌کنیم اما بعد از آن دیگر نمی‌دانیم راجع به چه چیز صحبت کنیم گویا ذهنمان در بن بست گیر افتاده است و هیچ راهی برای ادامه گفتگو پیدا نمی‌کند. البته بعضی از افراد به صورت رباتیک‌وار به احوالپرسی ادامه می‌دهند و با گفتن جملات تکراری مانند: دیگه چه خبر…. از خانواده چه خبر…. چیکار می‌کنی؟… دیگه چه خبر… خانوادت خوبن…. خودت خوبی؟…. و… طرف مقابل را به رگبار می‌بندند.

یادمان باشد که هدف از احوالپرسی، فقط پرسیدن نیست، بلکه حال پرسیدن است! پرسیدن سؤالات تکراری که جوابش برایمان مهم نیست نه تنها تأثیری در احوالپرسی ندارد حتی باعث ضد حال خوردن مخاطب می‌شود. این جملات و کلمات کلیشه‌ای جایی در ارتباط مؤثر ندارند.

احوالپرسی حرفه‌ای و تأثیرگذار باید مانند اثر انگشتِ خود مخاطب، خاص باشد: یعنی حالش را بپرسیم، گفتن جمله تکراری «چه خبر؟» معمولاً دو جواب بیشتر ندارد: «سلامتی…» یا «خبرا پیش شماست!»، به جای آن می‌توانیم بپرسیم: «راستی فلانی پایان نامت به کجا رسیده؟». چه احوالپرسی بهتر از این می‌باشد برای دانشجویی که از استرس قبولی پایان نامه‌اش، خواب راحت ندارد؟!

در مقاله احوالپرسی حرفه‌ای، به طور کامل به تکنیک‌ها و نکات سلام و احوالپرسی حرفه‌ای پرداخته شده است. در این مقاله لیستی از بهترین جملات زیبا برای احوالپرسی را آورده‌ایم که مانند مروارید‌های درخشان فن بیان شما را مزین می‌کنند و از همان ابتدا مخاطب را به شما جذب می‌کنند.

این لیست از جملات زیبا برای احوالپرسی، بسیار کاربردی هستند، البته باید در هر موقعیتی تشخیص دهیم کدام مورد مناسب است. ضمن اینکه می‌توانید از این جملات ایده بگیرید و عبارت‌های جدید برای احوالپرسی بسازید، افرادی که هوش کلامی بالا دارند، جملات و اصطلاحات جالب و زیبا را خوب به خاطر می‌سپارند و به صورت اثرگذار به زبان می‌آورند.

لیست جملات زیبا برای احوالپرسی

این لیست جملات زیبا برای احوالپرسی را بر اساس تجربه و مطالعاتم جمع آوری کرده‌ام، شما خواننده عزیز با توجه به سلیقه خود می‌توانید موارد بیشتر اضافه کنید البته خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

برنامه‌هات خوب پیش میره؟

پروژت رو تحویل دادی؟

مشتری جدیدی که گفتی، چی شد؟

مجوز شرکت رو گرفتی؟

چه خبر از مطبی که تازه باز کردی، خانم دکتر؟

پسرت به سلامت رسید کانادا؟

شنیدم دخترت دانشگاه قبول شده، خیلی خوبه، ثبت نام کرد؟

در سلامت به سر می‌برید؟

شاد و سرحال هستید، خدارو شکر اوضاع رو به راهه؟

همه چی مرتبه؟

تو فکرتون بودم، چه حسن تصادفی…!

امروز رو چیکار کردی؟

اولین باره شما رو اینجا میبینم، کاری پیش اومده؟

خیلی وقته ندیدمت، چطور شد اینجا اومدی؟

از دیدنت خیلی خوشحال شدم، سرماخوردگیت رفع شد؟

دلم برات تنگ شده بود، چی شد به اینجا اومدی؟

یکم ناراحت به نظر میرسی، کمکی از من ساخته است؟

تعطیلات رو خوب و خوش گذروندی؟

کارها بر وفق مراد پیش میره؟

از مدیر مرخصی گرفتی؟

با کارمندت تسویه کردی؟

و…

این لیست از جملات زیبا برای احوالپرسی، می‌تواند به ما ایده دهد که چطور احوالپرسی کنیم طوری که نه تکراری باشد و نه ضد حال.

این نکات را در احوالپرسی به خاطر داشته باشید:

پر انرژی باشیم؛

لبخند بزنیم؛

با اعتماد به نفس دست دهیم؛

جملات منفی نگوییم؛

رباتیک‌گونه صحبت نکنیم؛

خلاقیت به خرج دهیم و جملات زیبا برای احوالپرسی بسازیم؛

مقاله ۷ نکته کاربردی برای سلام و احوال پرسی را بخوانیم!

این طلب را با دوستان و کسانی که علاقمند هستند، به اشتراک بگذاریم!

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و در انتها از نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.