لیست کلمات و جملات زیبا برای خداحافظی

لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی

لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی بسیار ضروری هستند. در روابط بسیار شاهد این هستیم که افراد مکالمه خود را به خوبی شروع می‌کنند، گفتگوی پرانرژی و هیجان انگیزی را پشت سر می‎گذارند اما در مرحله خداحافظی خودشان هم نمی‌دانند چطور صحبت را پایان دهند و خداحافظی کنند. از طرفی خیلی از افراد تنها به جملات معمولی که برای خداحافظی شنیده‌اند، اکتفا می‌کنند و انگار تا آخر قصد ندارند از اصطلاحات جدید استفاده کنند.

اما در این میان افرادی هستند که هوش کلامی بالا دارند، خودشان جملات و اصطلاحات زیبا می‌سازند و با گفتن آن یاد خود را در قلب مخاطب بیشتر می‌کنند. این افراد در روابط خود بسیار موفق هستند و معمولاً درآمد و محبوبیت بالاتری دارند. در این مقاله از سایت ایرج شرفی، لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی آورده‌ایم که کار شما عزیزان راحت شود و در زندگی و کار شما تحول بزرگی ایجاد شود. با ما همراه باشید.

 

اصطلاحات رایج در خداحافظی دیگر کهنه شده‌اند

معمولاً در خداحافظی‌ها افراد دائم جملات تکراری «خوش اومدین… بازم بیاین… بازم از این کارا کنید…». راستش را بخواهید مغز ما دیگر از این جملات اثر نمی‌گیرد و فقط زحمت شنیدن آن را می‌کشد. شما اگر می‌خواهید قلب مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید باید از جملات جدید برای خداحافظی استفاده کنید.

اصطلاحات تازه مانند نان گرم تنوری هستند که هر دلی را به سمت خود می‌کشاند. به عنوان مثال هنگام خداحافظی می‌توانید با یک دعای خیر یا آرزوی موفقیت، به طرف مقابل احساس امیدواری دهید. با این کار چنان در قلبش نفوذ می‌کنید که تا عمر دارد آن لحظه را از یاد نمی‌برد.

البته حسن جویی و تشکر از مخاطب در زمان خداحافظی یکی دیگر از روش‌های خداحافظی حرفه‌ای است. در ادامه سعی می‌کنیم با رعایت این نکات، لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی را در اختیارتان قرار دهیم. اما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله چگونه خداحافظی کنیم را مطالعه کنید تا متوجه نکات آن شوید.

 

افزایش دایره لغات

آیا موافق هستید که اگر مشکلی را از ریشه حل کنیم، احتمال تکرار آن کاهش می‌یابد؟ ریشه اصلی تکراری بودن لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظیِ ما این است که دایره لغاتمان کم است و در لحظه کلمه متفاوتی به ذهنمان نمی‌رسد که جمله جدید و بهتری بگوییم. به عنوان مثال به جای «خوش گذشت» می‌توانیم بگوییم «خیلی چسبید… عشق کردم… کیف داد..» البته با توجه به موقعیت و مخاطب باید کلمات خود را انتخاب کنیم. مثلاً در جلسه رسمی می‌توانیم بگوییم «جلسه پرباری بود… چیزهای زیادی یاد گرفتم…».

اگر هر روز یک لغت جدید را به مکالمات روزانه خود بیاوریم، در یک سال ۳۶۰ لغت جدید می‌شود که با آن‌ها می‌توان جملات زیباتر و خاص‌تر ساخت. این جملات خاص، ما را هم در نظر مخاطبان خاص می‌کند. اپلیکیشن واندر لیست در این راستا بسیار می‌تواند به شما کمک کند. تمرینات دیگری هم وجود دارد که بسیار موثر هستند اما به خودتان بستگی دارد که چقدر باارده و پشتکار هستید تا ۳۰ روز مداوم انجام دهید و نتیجه بگیرید. ما این تمرینات را فقط در دوره هوش کلامی به شرکت کنندگان می‌دهیم تا تحت پشتیبانی انجام دهند.

 

بنر هوش کلامی

دوره تخصصی هوش کلامی

 

این مطلب را بخوانید: افزایش دایره لغات فقط با ۴ راهکار ساده

 

لیست جملات شیک و باکلاس برای خداحافظی

از گفتگو با شما لذت بردم، امیدوارم در آینده باز هم شما را ببینم.

حرف زدن باهات خیلی حالمو خوب کرد، مرسی.

از آشنایی با شما خوشحال شدم.

آشنایی با شما خیلی برام پربار بود.

راهکارهایی که دادین خیلی منطقی هستن، حتما به کار می‌گیرم.

مشورت با شما خیلی روشنم کرد.

امیدوارم باز هم فرصت دیدار با شما رو داشته باشم.

غذات خیلی خوشمزه بود، دفعه بعد نوبت منه.

مرسی از کادوی قشنگت، واقعاً سورپرایزم کردی.

به امید دیدار مجدد.

سفر خوبی بود مخصوصاً روی کوه، مشتاقم برای سفر بعد با شما.

هفته آینده میبینمتون.

بازم میبینمت.

بازم صحبت میکنیم.

با اجازتون من باید مرخص بشم چون جایی کار دارم.

من باید یه تماس تلفنی بگیرم، بازم میبینمتون بعداً.

مریم ازم خواسته زود جزوه رو براش ببرم، با اجازت من برم دیگه.

انشاالله که در کنکور موفق شوی.

انشاالله کسب و کارت همیشه بچرخه.

مواظب خودت باش خیلی.

امیدوارم خواهرتون هر چه زودتر حالش خوب بشه.

دیگه توکلت به خدا باشه… بسپار به خودش.

در پناه حق.

امیدوارم دفعه بعد هم همینطور خوشحال ببینمت.

و…

شما دیگر چه جملاتی به ذهنتان می‌رسد؟

 

آیا همین تعداد لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی کافی است؟

قطعاً لیست جملات و کلمات زیبا برای خداحافظی، فقط به موارد بالا محدود نمی‌شود و با خلاقیت خودتان می‌توانید لیست جملات و کلمات زیباتری برای خداحافظی بسازید. ایده گرفتن از دیالوگ‌های فیلم‌ها و سریال‌ها در این زمینه بسیار می‌تواند کمک کننده باشد و باید آن‌ها را به خاطر بسپارید. البته به خاطر سپاری این جملات ممکن است کار راحتی نباشد، اما اپلیکیشن واندرلیست خوراک همین کارهاست. هر چه جمله زیبا می‌شنوید را در اپلیکیشن یادداشت کنید و بعدها به کار ببرید.

اما اگر در موقعیتی قرار گرفتیم که هیچ کدام از جملات بالا به کارمان نیامد یا یادمان نیامد، چی؟ آن موقع چکار کنیم؟ دلیل اینکه حرف کم میاوریم، این است که ذهن ما به صحبت کردن تند و سریع عادت نکرده است و به جرات می‌گویم که مهم‌ترین دلیل کم رو بودن و حاضرجواب نبودن همین است! ما باید ذهن خود را به حرف زدن عادت دهیم. برای این کار فقط باید تمرینات متنوع انجام دهید تا ذهن خود را از جهات مختلف به چالش بکشید. فقط با این کار هوش کلامی تقویت می‌شود.

 

دوره تخصصی هوش کلامی

 

6 پاسخ
  1. رزیتا جمشیدی
    رزیتا جمشیدی گفته:

    ممنون از مقاله خوبتون… اما من گاهی اوقات دوست دارم که با شوخ طبعی خداحافظی کنم و خداحافظیم جذابتر بشه مثلا در پایان سخنرانی… اما واقعا نمیدونم چطوری شوخ طبع باشم… از بچگی آرزوم بود اصلا این آدمهای شوخ طبع رو میبینما خودم دلم میخواد مثل اونا باشم…
    چیکار کنم؟

    پاسخ
  2. بی سرزبون
    بی سرزبون گفته:

    سلام مطالبتون خیلی مفید بود مرسی.
    من تو خیلی از موقعیت ها نمیدونم چجوری باید حرف بزنم ک به اون مکان و آدمهای اونجا بخوره. تو عکس گفتید که یاد میگریم چطوری حرف کم نیاریم. واقعا تو دوره هوش کلامیتون اینو یاد میگیریم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.