۱۱+۱ عدد از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب های متقاعد سازی

فکر کنید در گذشته چه موقعیت‌هایی داشتید که به دلیل نداشتن مهارت متقاعد سازی، فرصت طلایی را از دست داده‌اید؟ حال تصور کنید اگر این مهارت را در خود تقویت کنید، الان از چه فرصت‌هایی می‌توانید بهره ببرید و در آینده چه جایگاه و موقعیتی خواهید داشت؟ مهارت متقاعد سازی پُلی بین شما و اهدافتان هست که کمک می‌کند دیگران را با خود همراه کنید و زودتر به اهدافتان برسید. با مطالعه کتاب های متقاعد سازی خوب و باکیفیت به راه‌های نفوذ در ذهن دیگران آگاه‌تر می‌شوید و البته عملی کردن این نکات است که برای شما نتیجه دارد، نه صرفاً خواندن!

اگر به دنبال این هستید که برای متقاعد سازی چه کتابی بخوانیم؟ در این مقاله ۱۱ کتاب متقاعد سازی که خودمان مطالعه کرده‌ایم و کاملاً با آن‌ها آشنا هستیم را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

اولین کتاب متقاعد سازی:

بله گرفتن

عنوان روی جلد این کتاب هست «بله گرفتن! ۵۰ شیوه علمی متقاعد سازی و نفوذ بر دیگران» و ۵۰ روش قانع کردن مخاطب بر پایه فروش ارائه کرده است. مؤلفان این کتاب نوآج گلدستاین، استیو مارتین، رابرت چیالدینی هستند.

۱۳ سال از چاپ این کتاب می‌گذرد و تا کنون بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. از سال ۲۰۰۸ که برای اولین بار چاپ شد، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب متقاعد سازی در نیویورک تایمز و آمازون شناخته شد. تا کنون به ۱۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

این کتاب ۲۰۰ صفحه است و خانم دکتر فاطمه باقریان و مریم تاجمیرریاحی ترجمه آن را انجام داده‌اند و انتشارات ارجمند نشر این کتاب را به عهده گرفته است. با این کتاب، حرفه‌ای بله بگیرید.

 

کتاب بله گرفتن

 

دومین کتاب متقاعد سازی:

علم نفوذ در دیگران

این کتاب تکنیک‌ها و نکاتی را بیان کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید «کمتر از ۸ دقیقه از دیگران بله بگیرید». هر نکته‌ای که در این کتاب گفته شده، توسط خود نویسنده آزمایش شده است و صرفاً تئوری نیست بلکه کاملاً کاربردی است.

تعداد صفحات این کتاب نه زیاد است و نه کم، فقط ۲۵۶ صفحه است که با برنامه ریزی روزی ۱۰ صفحه مطالعه آن، می‌توانید کمتر از ۱ ماه آن را تمام کنید. خانم زینب لامعی ترجمه این کتاب را انجام داده و انتشارات شرکت تعاونی انتشارات هورمزد نشر آن را بر عهده گرفته است. با مطالعه این کتاب متقاعد سازی، از گرفتن بله‌هایی که می‌گیرید احساس غرور و قدرت داشته باشید.

 

علم نفوذ در دیگران

 

سومین کتاب متقاعد سازی:

خرید شناسی

برای من (آقای شرفی) خیلی جالب بود که بدانم از نظر علمی چه اتفاقی در مغز ما می‌افتد که متقاعد می‌شویم و خرید می‌کنیم. کتاب «خرید شناسی» نوشته مارتین لیندستروم از این ماجرا پرده برداری کرده است و به این سوالات جواب می‌دهد که:

‌آیا گنجاندن محصول در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی واقعا موثر است؟ آرم شرکت‌ها و مارک‌های تجاری چقدر پر قدرت هستند؟ آیا تبلیغات داخل فیلم هنوز انجام می‌گیرد؟ آیا رفتارهای خرید ما تحت تاثیر مذاهب عمده دنیا هستند؟ مسائل و هشدارهای بهداشتی چه تاثیری روی خرید ما دارند؟

تعداد صفحات این کتاب هم در حدود ۲۱۶ صفحه است. خانم سارا نظری ترجمه این کتاب را انجام داده و انتشارات شرکت مبلغان نشر آن را بر عهده گرفته است. این کتاب علمی و کاربردی است و مطالعه آن را به مدیران و فروشندگان مطالعه آن را توصیه می‌کنم.

 

خرید شناسی

 

چهارمین کتاب متقاعد سازی:

هرگز سازش نکنید

‌موضوع اصلی کتاب «هرگز سازش نکنید» این است که ما را آماده پذیرش مذاکره کند و به ما یاد دهد که چطور به شیوه کاملا آگاهانه‌ای چیزی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم.

‌یادمان می‌دهد که از احساسات، غرایز خودمون در هر نوع رابطه‌ای استفاده کنیم، تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار کرده، آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدیم و چیزهای بیشتری بدست بیاریم.

‌هر فصل این کتاب با داستان کوتاهی در مورد مذاکره شروع می‌شود و بعد به منظور توضیح شیوه‌هایی که موثر واقع شده‌اند و شیوه‌هایی که شکست خوردند، اون داستان را کالبد شکافی می‌کند.

‌ با خواندن این کتاب، یاد میگیریم که چگونه با استفاده از داشتن درک عمیقی از روانشناسی انسان، ماشین را با قیمت پایین‌تری بخریم، حقوق مان را افزایش دهیم و کاری کنیم کودکمان در زمان مقرری بخوابد و حرف شنوی بیشتری از ما داشته باشد.

تعداد صفحات این کتاب کمی بیشتر است و در حدود ۳۱۶ صفحه. اگر روزی ۱۰ صفحه مطالعه کنید در طول یک ماه تمام می‌شود. مترجم این کتاب خانم شهلا ثریاصفت است که انتشارات امین یزدانی نشر آن را به عهده گرفته است.

 

هرگز سازش نکنید

 

پنجمین کتاب متقاعد سازی:

دقیقاً چه بگویید تا حرف شما را گوش کنند

یک کتاب بینظیر برای افزایش نفوذ کلام. این کتاب «دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند» از فیل جونز یکی از کتاب‌های بسیار جذاب و کاربردی هست که توسط جناب دکتر محمد مهدی ربانی عزیز ترجمه شده است.

‌این کتاب کم حجم حدودا ۱۲۱ صفحه دارد و بیست و سه تکنیک به ما معرفی می‌کند تا کلامی اثرگذار و نافذ داشته باشیم؛ تکنیک‌هایی که در متقاعدسازی و هیپنوتیزم کلامی بسیار کاربرد دارند. آقای محمد مهدی ربانی زحمت ترجمه این کتاب متقاعد سازی را کشیده‌اند و انتشارات آن هم به نام نگاه نوین می‌باشد. این کتاب را به لیست کتاب‌های مطالعه خود اضافه کنید.

 

کتاب متقاعد سازی

 

ششمین کتاب متقاعد سازی:

کتاب تاثیر از رابرت چالدینی

باز هم نام رابرت چالدینی در جلد بهترین کتاب‌ها می‌درخشد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز برای کسب و کارها بوده و به انتخاب مجله فورجون در لیست برترین کتاب هوشمند قرار دارد. تا کنون بیش از دو میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده است.

‌کتاب « تاثیر» اثر دکتر چالدینی (سیالدینی) یکی از اولین و مهمترین کتاب هایی هست که تا کنون درباره اثرگذاری روی دیگران و متقاعدسازی انسان‌ها نوشته و توسط انتشارات هورمزد چاپ شده است.

این کتاب کمی سنگین‌تر از کتاب‌های دیگر و در حدود ۳۹۶ صفحه است. خانم گیتی قاسم زاده هم ترجمه کتاب را انجام داده‌اند. این کتاب بی‌نظیر در کتابخانه هر فرد موفقی دیده می‌شود.

 

کتاب تاثیر

 

هفتمین کتاب متقاعد سازی:

کتاب کلید را بزن

جدال همیشگی منطق و احساس، «دن هیث» و «چیپ هیث» برادرانی هستند که در کتاب «کلید را بزن» حرف‌های جدیدی درباره‌ی تغییرات کوچک زندگی دارند. منطق، احساس و مسیر. راز تغییرات موفقیت‌آمیز در همین است.

نویسندگان این کتاب با تاکید روی این سه اصل، کتابی خلق کرده‌اند که به‌آسانی می‌تواند زندگی‌های زیادی را متحول کند. دن و چیپ از نمونه‌ها و خاطرات زیادی استفاده کرده‌اند که درک مطالب کتاب را خیلی آسان‌تر می‌کند. این داستان‌ها گاهی آنقدر زیرکانه و جالب هستند که حال و هوای کتاب را از فضای کتاب‌های خودپروری و روان‌شناسی خشک و کسل‌کننده دور می‌کند.

تعداد صفحات ۳۴۴ صفحه و توسط شرکت نشر البرز منتشر شده است. خانم میترا معتضد زحمت ترجمه را کشیده‌اند. نکات این کتاب کمک می‌کند تا بفهمیم درون مغز آدم‌ها چه می‌گذرد تا راحت‌تر بتوانیم روی آن‌ها اثر بگذاریم و متقاعدشان کنیم.

 

کلید را بزن

 

هشتمین کتاب متقاعد سازی:

ترغیب و نفوذ

بعد از مطالعه این کتاب سریعتر بله بگیرید و با آموزه‌های آن کشش و کاریزما در خودتان ایجاد کنید که دیگران راحت‌تر و سریعتر به شما «بله» بگویند.

‌کتاب «ترغیب و نفوذ» که از سری کتاب‌های for dummies هست نوشته خانم الیزابت کونکه نوشته شده و توسط نشر آوند دانش به چاپ رسیده است. به کمک این کتاب کلمات و رفتارهای تاثیرگذار را یاد می‌گیرید و خواهید آموخت که چطور توجه دیگران را جلب کنید و روی خودتان نگه دارید.

 

کتاب ترغیب و نفوذ

 

نهمین کتاب متقاعد سازی:

راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران

گاهی پیش میاد که واقعاً حق با شماست ولی مستأصل شدید و نتوانستید به هیچ طریقی شخص مقابلتان را مجاب کنید. این کتاب راز و رمزهای متقاعدکردن دیگران را به صورت سازماندهی شده برای شما افشا می‌کند و راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که بتوانید خیلی سریع به شخصیت طرف مقابل پی ببرید و متناسب با او صحبت کنید. این تنها یکی از کتاب‌هایی هست که در دوره آنلاین «متقاعدسازی حرفه ای» معرفی میکنیم.

نویسنده این کتاب اریک فوره-ژُر است که آقای پیمان حسینی آن را ترجمه کرده‌اند. انتشارات ققنوس این کتاب ۱۹۲ صفحه‌ای را بر عهده گرفته است.

 

کتاب راز و رمز استدلال کردن

 

دهمین کتاب متقاعد سازی:

پیروزی در مذاکره

این کتاب مجموعه‌ای از مقالات دانشگاه هاروارد است. وقتی به کلمه مذاکره فکر می‌کنید، چه‌چیزی سریعاً به ذهنتان می‌آید؟ اینکه دو تیم از مقامات عالی‌رتبه پرخاشگر که پشت یک میز طویل رو به روی هم نشسته‌اند و عزم خود را برای شکست طرف مقابل جزم کرده‌اند؟

‌ یا گروهی را تصور می‌کنید که برای رسیدن به یک راه حل مناسب و از بین‌بردن مشکلات در کنار هم نشسته‌اند؟

‌اینکه واقعاً مذاکره چیست و چه ابعادی دارد را میتوانید در کتاب «پیروزی در مذاکره» که شامل مقالات علمی از اساتید بزرگ دانشگاه هاروارد هستند، یاد بگیرید. این کتاب به موضوعات مختلف راجع به شیوه‌ها و تکنیک‌های مذاکره می‌پردازد.

حجم این کتاب و در حدود ۱۳۶ صفحه است که مولف آن تامس کراتن میکر با ترجمه مجید نوریان می‌باشد. اگر می‌خواهید نام انتشارات آن را بدانید، باید بگویم که انتشارات مبلغان آن را نشر داده است.

 

کتاب پیروزی در مذاکره

 

یازدهمین کتاب متقاعد سازی:

اصول و فنون مذاکره

کتاب اصول و فنون مذاکره یکی از کتاب‌هایی که در فهرست برترین کتاب‌های مذاکره در سطح بین المللی مورد اشاره قرار گرفته، کتاب «اصول و فنون مذاکره» نوشته راجر فیشر و ویلیام یوری هست.

‌البته عنوان اصلی کتاب، Getting to yes است که در فارسی دکتر مسعود حیدری و آقای مهدی قراچه داغی به عنوان‌های مختلف از جمله «اصول و فنون مذاکره»، «توافق اصولی» و همچنین «مذاکره اصولی» ترجمه کرده‌اند.

‌از انتشار نخستین ویرایش کتاب بیش از سه دهه می‌گذرد، اما به این علت که کتاب فرایند کلی مذاکره را بررسی می‌کند، هنگام خواندن آن اصلاً احساس نمی‌کنیم که با کتابی قدیمی مواجه هستیم. به همین دلیل این کتاب همچنان به عنوان یکی از منابع درسی در دوره‌های مذاکره در دانشگاه‌های معتبر جهان تدریس می‌شود.

 

اصول و فنون مذاکره

 

دوازدهمین کتاب متقاعد سازی:

گفت‌وگوهای سرنوشت ساز

کتاب «گفتگوهای سرنوشت ساز» را می‌توان یک کتاب موفق مدیریتی در حوزه‌ی ارتباطات، مذاکره و هوش هیجانی دانست. مؤلفان این کتاب کری پاترسون، ژوزف گرنی، رون مک‌میلان، ال سویتزلر هستند که آقای سعید یاراحمدی آن را ترجمه کرده‌اند. اکنون این کتاب تحت نشر در انتشارات آموخته است.

‌کتابی پرفروش و معتبر با تیراژ میلیونی که با وجود ارائه‌ی نخستین ویرایش آن در سال ۲۰۰۲، هنوز در فهرست کتاب‌های مرجع درس ارتباطات و مذاکره، در بزرگترین دانشگاه‌های جهان جایگاه خود را حفظ کرده است.

‌ رابطه عاطفی، زندگی مشترک، قراردادهای بزرگ و ارزشمند کاری، معامله‌های بسیار گران‌قیمت، پروژه‌های بزرگ، استعفا از محیط کار و مواردی مانند این‌ها، می‌توانند مصداق یک گفتگوی سرنوشت ساز باشند. در حالی که بخش عمده‌ی این کتاب به درک و مدیریت احساسات پرداخته و به ما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر هیجانات خود داشته باشیم و اجازه ندهیم هدایت مسیر گفتگو از دست‌مان خارج شود. تعداد صفحات آن هم متوسط و در حدود ۲۷۰ است.

 

گفت و گوهای سرنوشت ساز

 

لیست تمامی این کتاب‌ها را می‌توانید در اپلیکیشن فیدیبو پیدا کنید.

جمع بندی

در این مقاله ۱۲ کتاب متقاعد سازی را معرفی کردیم که خودمان مطالعه و استفاده کرده‌ایم. صرفاً مطالعه به تنهایی کافی نیست و باید این تکنیک‌ها را کاربردی کنید. یعنی آنقدر تمرین کنید که کاربردی شود. البته پشتیبانی و وجود یک مربی، به شما کمک می‌کند که سریع‌تر این مطالب را یاد بگیرید. مجموعه ایرج شرفی با بیش از ۵ سال تجربه تخصصی در زمینه مهارت‌های کلامی، دوره بی‌نظیر متقاعد سازی حرفه ای را آماده کرده است و در آن با به روز‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌های نفوذ کلام، آشنا می‌شوید. برای یادگیری مهارت متقاعد سازی به صورت عملی، در دوره متقاعد سازی حرفه‌ای شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.