کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا کنون در زمینه هوش مالی منتشر شده است. این کتاب در رابطه با زندگی خود رابرت کیوساکی است که چه اتفاقی افتاد پولدار شد در حالی که پدر واقعی‌اش بی پول ماند با اینکه پدرش تحصیلات دانشگاهی بالایی داشت. واقعاً جای این کتاب در برنامه درسی دانشگاه‌ها خالی است و به نظرم اگر این کتاب را به دانشجویان آموزش دهند، نرخ بیکاری کمتر می‌شود، درآمد مردم بالاتر می‌رود، کیفیت خدمات بیشتر می‌شود و… . رابرت کیوساکی تاکنون سخنرانی‌های بزرگی برگزار کرده است و افراد زیادی به واسطه آموزش هوش مالی توانستند به درآمدهای بالا برسند و آرزوهای خود را محقق کنند.

کتاب پدر پولدار پدر بی پول یکی از بهترین کتاب‌هایی که در زمینه مالی خواهید خواند و نگرش شما را به شغل، پول، تحصیلات و… تغییر می‌دهد. ضمن اینکه این کتاب بیشتر به حالت گفتار عامیانه نزدیک است که همین نکته تاثیرگذاری او را بیشتر کرده است و نشان دهنده هوش کلامی رابرت کیوساکی می‌باشد.

 

رابرت کیوساکی کیست؟

رابرت کیوساکی متولد ۸ آوریل ۱۹۴۷ می‌باشد و در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد. خانواده رابرت شامل مدرسان ممتاز و برجسته‌ بود و پدر خودش هم در سمت ریاست آموزش و پرورش هاوایی فعالیت می‌کرد. رابرت دوره دبیرستان خود را در نیویورک سپری کرد و بعد از اتمام آن به عنوان افسر خلبان هلیکوپترهای سنگین در نیروی تفنگداران دریایی آمریکایی مشغول به کار شد.

بعدها رابرت کیوساکی از ویتنام بازگشت و شرکت خود را تاسیس کرد، محصول آن کیف پول‌های مردانه بود که از جنس ترکیبی از نایلون و ولکرو ساخته می‌شدند سپس بعد از مدتی به یک برند مولتی میلیارد دلاری تبدیل شد.

رابرت کیوساکی مشاور اقتصادی بیل کلینتون در زمان ریاست جمهوری او بود. مجلات رانزولد، جنتلمن کوارترلی، ساکسس مگزین مشهور شد.

کیوساکی بعد از بازنشسته شدن به سرمایه گذاری روی آورد و به آموزش پرداخت. او دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند و به مردم آموزش می‌دهد که چطور پولدار شوند و درآمد و زندگی بهتری داشته باشند. کتاب پدر پولدار پدر بی پول یکی از معروف‌ترین کتاب‌های اوست.

 

توصیه های رابرت کیوساکی

 

چرا کتاب پدر پولدار پدر بی پول را بخوانیم؟

اگر کتاب پدر پولدار پدر بی پول را دست والدین بدهیم که بخوانند، کمی برای آن‌ها عجیب به نظر برسد و با محتویات آن مخالفت کنند. چون این کتاب نگرش کاملاً متفاوتی نسب به درآمدزایی دارد و بر خلاف اکثر پدر و مادرها که فکر می‌کنند اگر فرزندشان خوب درس بخوانند موفق می‌شوند، هوش مالی را در مدرسه و دانشگاه نمی‌بیند. به عقیده رابرت کیوساکی دانشگاه کوره استعداد سوزی است و از دانشجویان فقط کارمند می‌سازد نه کارآفرین پولدار.

در سال ۲۰۰۱ کتاب پدر پولدار پدر بی پول جزء ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در روزنامه‌های وال استریت ژورنال قرار گرفت و تا کنون بیش از ۲۶ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

این کتاب به خوبی ذهنیت کارمندی و کارآفرینی را توضیح می‌دهد و وقتی برای اولین بار آن را بخوانیم مطمئناً از اشتباهاتی که تا کنون داشته‌ایم و علت بدهی‌ها و فقر خود را متوجه می‌شویم. شاید حتی بارها خود را سرزنش کنیم و کمی از دانشگاه و مدرسه دلخور شویم که چرا این چیزها را یادمان ندادند وگرنه تا الان همه زندگی باشکوهی داشتیم.

 

برگه‌ای از کتاب پدر پولدار پدر بی پول

قبل از آوردن این بخش از کتاب باید توضیحی بدهم که رابرت کیوساکی دو پدر برای خود در این معرفی می‌کند: یکی پدر واقعی خودش که رئیس آموزش و پرورش بود و مقام بالایی در علم داشت. اما پدر دیگر سوادش در حد مدرسه بود. پدر اول همیشه بی پول و فقیر اما پدر دوم همیشه ثروتمند و پولدار بود. پدر دوم در واقع پدر دوست صمیمی و دوران کودکی رابرت کیوساکی بود که مدتی با هم دیگر برای او کار می‌کردند.

قسمتی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول:

 

یکی از پدرانم، برای به‌دست‌آوردن چند دلار جان می‌کند و دیگری مشت مشت پول درمی‌آورد.

یکی از پدرانم به من یاد می‌داد که سوابق تحصیلی و کارم را چه‌طور بنویسم که بتوانم شغل خوبی به دست آورم و

دیگری به من می‌آموخت که چه طور طرح‌های قوی مالی و بازرگانی را خلق کنم تا بتوانم برای دیگران شغل ایجاد کنم.

فرزند دو پدر قوی‌بودن این امکان را برای من فراهم آورد تا با مقایسه آرای آن‌ها با یک‌دیگر،

تأثیر تفکرات‌شان را بر زندگی‌شان بررسی کنم، در این جریان فهمیدم که انسان‌ها زندگی‌شان را براساس افکارشان تنظیم می‌کنند.

پدر بی پولم دائماً می‌گفت: من هیچ وقت پولدار نمی‌شوم و این پیشگویی واقعیت یافت،

ولی پدر پولدارم معتقد بود که آدم پولداری‌ست، حتی یک بار پس از ورشکسته‌گی که افسرده اش کرده بود،

باز ادعا کرد آدم ثروتمندی است و می‌گفت بین فقیر بودن و ورشکسته‌بودن،

یک اختلاف بزرگ است و آن این که ورشکسته‌گی موقتی، ولی فقر دائمی است.

جمع بندی

تمام گفته‌های کتاب پدر پولدار پدر بی پول در یک کلام خلاصه می‌شود «برای پول کار نکنید، کار کنید که پول برای شما کار کند» این کتاب راهگشای بسیاری از ثروتمندان دنیا بوده و هست. مدرسان هوش مالی این کتاب را در لیست مراجع اصلی قرار می‌دهند. به جرات می‌توان گفت که رابرت کیوساکی را خدا خلق کرد تا هوش مالی بشریت افزایش یابد تا خوشبختی بیشتری به انسان‌ها هدیه دهد. این کتاب عالی را مطالعه کنید و هر سوالی هم داشتید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید. با امید موفقیت روز افزونتان.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.