جذاب‌ترین تکنیک‌های فن بیان با همسر

احتمالاً شما هم مانند هزاران یا حتی میلیون‌ها زوجین دیگر، این فکر در سرتان می‌گذرد «ای کاش مثل روزای اول عاشق هم بودیم… قربون صدقه هم میرفتیم… خانومم… آقامون… از زبونمون نمی‌افتاد… اما الان چی… شوهرم هر وقت از سرکار برمیگرده خستس و میشینه جلو تلویزیون و تمام… یا هر موقع میام خونه خانومم همون لباسای وا رفته تنشه و به خودش نمیرسه… و… ».

شاید با خودتان بگویید که این موارد چه ارتباطی به فن بیان با همسر دارد؟ اتفاقاً مشکل از همینجاست. همسران اگر عاشقانه با هم صحبت کنند، عشقشان به هم بیشتر می‌شود، بیشتر به هم توجه می‌کنند و در نتیجه زندگی عاشقانه و لذت بخشی خواهند داشت.

کلام ما عصای معجزه گر ماست اما باید بلد باشیم که چطور از این عصا استفاده کنیم و اصول آن را بدانیم. در ادامه از این مقاله از سایت ایرج شرفی با ما همراه باشید تا با نکات طلایی فن بیان با همسر آشنا شویم.

 

فن بیان با همسر

 

نداشتن فن بیان مناسب با همسر، مهم‌ترین دلیل اختلاف

نتیجه تحقیقاتی که مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا انجام داده است، به این صورت به دست آمده:

سومین عامل طلاق زوج‌ها، جر و بحث است!

این نتیجه را از سایت insider می‌توانید بررسی کنید.

همانطور که از این تحقیق به دست آمده، اغراق نباشد، نیمی از مشکلات زوج‌ها به دلیل نداشتن فن بیان صحبت با همسر است که نمی‌توانند با یکدیگر صحبت کنند.

کلام زیبا بی‌هزینه‌ترین و در عین حال اثرگذارترین هدیه است که معمولاً خانم‌ها و آقایان از آن غافل هستند یا نسبت به آن سهل انگاری می‌کنند. حق می‌دهیم که مشکلات و خستگی زندگی، آنقدر فکر و ذهن آدم را مشغول و خسته می‌کند که دیگر حوصله‌ای باقی نمی‌گذارد. اما تمام تلاش‌های ما مگر هدفی جز داشتن یک زندگی آرام و لذت بخش است؟

بهتر است از خودمان شروع کنیم، آموزش ببینیم، تمرین کنیم تا به تدریج کنترل و لذت زندگی را به دست بگیریم.

 

مهمترین دلیل اختلاف زوجین، فن بیان با همسر

 

تکنیک‌های مؤثر برای فن بیان با همسر

الان که دارم این مقاله را می‌نویسم، قاشق را در قهوه هم می‌زنم تا شکر خوب در آن حل شود. هر چه که یاد می‌گیریم هم دقیقاً مانند آن شکر است، باید آنقدر تکرار کنیم و به کار بگیریم تا در جان ما بنشینند و تبدیل به عادت بشوند. آن وقت شیرینی آن را می‌چشیم. تمام نکاتِ فن بیان با همسر که در ادامه مطرح می‌شوند شاید ساده به نظر برسند اما نتیجه آن‌ها را زمانی می‌بینید که به کار ببرید. پس بخوانید و قول دهید که عمل می‌کنید!

 

باز کردن سر صحبت

خانم کار واجب دارد صد بار با آقا تماس می‌گیرد، آقا سرش شلوغ است و نمی‌تواند جواب بدهد سپس از سرکار به خانه برمی‌گردد در حالی که خانم به شدت ناراحت است. معمولاً در این شرایط چه اتفاقی می‌افتد؟

خانم با ناراحتی: چرا هر چی زنگ میزنم جواب نمیدی؟ صد بار بهت زنگ زدم… نمیگی شاید کار واجب دارم… مردم شوهر دارن منم دارم!

آقا با عصبانیت: ای بابا… سرم شلوغ بود… تو جلسه بودم… مشتری داشتم نمیتونستم جواب بدم… منم از صبح تا شب جون می‌کَنَم تا تو توی رفاه و آسایش باشی… مردم زن دارن منم دارم!

بسیار خوب… این هم یک نوع فن بیان با همسر است! اما از نوع اشتباه! چون هیچ کدام نمی‌دانند چطور سر صحبت را باز کنند. هر دو مستقیم وارد بحث می‌شوند و بدون آنکه احساس و شرایط طرف مقابل را درک کنند، به بحث ادامه می‌دهند.

سعی کنید مستقیم وارد موضوع اصلی نشوید و ابتدا مخاطب را برای صحبت آماده کنید. مقاله باز کردن سر صحبت را مطالعه کنید تا با تکنیک‌های باز کردن سر صحبت آشنا شوید.

 

تکنیک های فن بیان در ارتباط با همسر

 

گوش دادن

گوش دادن فعالانه هنری است که بیش از صحبت کردن، به دل مخاطب می‌نشیند. بله… فن بیان با همسر همیشه فقط صحبت کردن نیست بلکه گوش دادن هم مهم است حتی بیشتر! این موضوع برای خانم‌ها مهم‌تر است. معمولاً از خانم‌ها که می‌پرسیم می‌گویند «همسرم به حرفام گوش نمیده… بهم توجه نمیکنه… همش نگاش به تلویزیونه یا به گوشی…».

آقایان عزیز، خیلی از اوقات خانم‌ها دنبال دلیل منطقی نیستند بلکه فقط یک همدم می‌خواهند تا به صحبت‌ها و درد دل‌های آن‌ها گوش دهد. به جای اینکه دائم دلیل بیاورید و استدلال کنید، گوش دهید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که خانم چقدر آرام شده و عشقش به شما بیشتر می‌شود.

البته آقایان هم از این قاعده مستثنی نیستند و خانم‌ها خوب است گاهی اوقات با زیرکی سر صحبت را باز کنید تا کوه حرف‌هایی که در دل مرد نشسته است، به زبانش بیاید و همدمی برای او باشید.

 

اولین گام جواب دادن به انتقاد

 

حسن جویی

در هیچ کدام از مقالات سایت ایرج شرفی، نشده که به حسن جویی اشاره نکرده باشیم. در رابطه با فن بیان با همسر، هر چقدر از این تکنیک بگویم باز هم کم گفتم. تعریف و تمجید از دیگران به شدت تاثیرگذار است و کمک می‌کند به قلب همسر نفوذ کنید.

فقط اینکه گفتن «مرسی عالییی بودی… خیلی خوبی… باهوشی… زیباترینی… قدرتمندترینی… »، تکراری و کلیشه‌ای شده است و دیگر اثرگذار نیستند. اگر می‌خواهید حسن جویی شما به دل بنشیند، حتماً برای آن دلیل بیاورید مثلاً «هر موقع تو جاده ماشینم پنچر شد اومدی و کمکم کردی… خیلی مهربونی» یا «هر موقع وضعیت مالیمون سخت بود، قناعت کردی و درکم کردی… خیلی صبوری». این طرز حسن جویی کجا و آن تعریف خشک و خالی کجا!

 

حسن جویی

 

تکنیک بی‌نظیر تیم‌سازی

پیشنهاد می‌کنم مواقعی که می‌خواهید مشکلی را به همسرتان یادآور شوید، یا تعارضی که بین شما پیش آمده برطرف کنید، حتماً این تکنیک تیم سازی را در فن بیان با همسر به کار ببرید. در ویدئوی زیر این تکنیک توضیح داده شده است:

 

 

اهمیت شفاف صحبت کردن در فن بیان با همسر

خیلی از زوجین انتظار دارند که طرف مقابل همه نیازها و خواسته‌های آن‌ها را بداند بدون آنکه خودشان درباره آن کلمه‌ای حرف زده باشند! البته عده‌ای دیگر هم هستند که با حالت کنایه و سربسته صحبت می‌کنند و توقع دارند که همسر جان خودش بقیه را متوجه شود. حال اگر هم اشتباه متوجه شود که خدا به داد برسد!

در صحبت با همسر، مخصوصاً آقایان، حتماً شفاف و واضح خواسته خود را مطرح کنید، آسمان و ریسمان بافی نکنید. با این کار خواهید دید که چقدر جر و بحث کم و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

البته گاهی اوقات بهتر است غیر مستقیم حرف خود را به همسر بگویید. در مقاله چگونه غیر مستقیم حرف بزنیم، با تکنیک‌های غیر مستقیم صحبت کردن آشنا می‌شوید.

 

فن بیان در صحبت با همسر

 

شجاعت در عذرخواهی کردن

اکثراً فکر می‌کنیم که اگر عذرخواهی کنیم، شخصیت خود را پایین می‌آوریم و تحقیر می‌شویم. اما عذرخواهی بعد از اشتباه، نشان می‌دهد که فهم بالایی دارد. نحوه عذرخواهی بسیار مهم‌تر از خود عذرخواهی است چون گاهی اوقات اوضاع را بدتر می‌کند و طرف مقابل بیشتر ناراحت می‌شود. از طرفی عذرخواهی کردن مانند افراد بزرگ منش هم نکات خودش را دارد. پیشنهاد می‌کنم مقاله عذرخواهی را بخوانید.

 

اهمیت عذرخواهی در فن بیان با همسر

 

بهترین روش تقویت مهار‌ت‌های کلامی

ابتدا به شما تبریک می‌گویم که این مقاله را خواندید چون تعداد کمی از افراد اهل مطالعه هستند و روی فن بیان ُخودشان کار می‌کنند تا روابط بهتر و زندگی بهتر داشته باشند، هم خودشان و هم اطرافیانشان. چه موضوعی بهتر از فن بیان با همسر؟ شاید مهم‌ترین کاربرد فن بیان در ارتباط با همسر باشد که مهم‌ترین بخش زندگیمان را شامل می‌شود.

هر چه نکته که در این مقاله خوانده‌اید تا به کرسی عمل بنشیند و نتیجه شگفت انگیز آن را ببیند.

هر چه هوش کلامی و فن بیان شما بیشتر شود، می‌توانید در هر موقعیتی سنجیده، هوشمندانه و جذاب صحبت کنید و تأثیرگذاری کلام خود را افزایش دهید.

مجموعه ایرج شرفی با بیش از ۵ سال تجربه تخصصی در زمینه هوش کلامی و فن بیان، دوره بی‌نظیر هوش کلامی را آماده کرده است و که در آن با به روز‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌های فن بیان، آشنا می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دوره فن بیان و سخنرانی کلیک کنید.

 

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.